Måndag 2 Augusti -10

3 saker om dagen: 1. Kolla så fint jag målade mina naglar. Jag har inte målat i olika färger sedan jag gick i tvåan på gymnasiet eller nåt! 2. jag köpte ett paket gnuggisar i lördags. Jag fann idag att det bara var tre minifjärilar kvar. Dom sitter på handleden nu. 3. Jag kom att tänka på något som hände när jag var hemma på semester i Umeå och förstod inte innebörden i det förrän i morse: Mamma hade besök av en vän som hade med sig sin son på 4 år. Jag hörde de konversera på nedervåningen så jag gick ner och hälsade på Pojken. Då "viskar han" (läs: sa högt) till sin mamma: -"Mamma!!! Vem av dom är mamma???".... HALLÅ? Min mamma är nyss fyllda 51 år!? till och med en fyraåring borde se skilnad på en 51 åring vs. en 20 åring? Mamma blev säkert glad, men jag vet som inte vad jag ska tycka...

1 kommentar: